maandag 27 augustus 2012

Gastblog: Alain Grée

Alain Gree boeken books illustraties illustrations

Een paar weken geleden kwam ik toevallig deze drie boeken tegen bij de kringloopwinkel bij mij om de hoek. Ik was direct helemaal weg van de mooie jaren 60 illustraties en voor maar 95 cent per boek kon ik ze natuurlijk niet laten liggen, ook al had ik (behalve dat ze gewoon heel mooi zijn) geen enkele reden om ze te kopen.

Alain Gree books boeken illustrations illustraties

Ik kende de illustraties wel, maar wist er nooit een naam bij dus thuis heb ik gelijk even gegoogled en er ging een wereld voor me open. Alain Grée is een Franse schrijver/illustrator en heeft (gelukkig) heel veel mooie kinderboeken geïllustreerd, die wereldwijd verkocht en vertaald zijn.

Alain Gree books boeken illustrations illustraties

Behalve zijn mooie boeken is er tegenwoordig ook stationary te koop, bijvoorbeeld bij Japanese Zakka. En voor de haakfans onder ons, Anne-Clair Petit heeft een aantal karakters uit de boeken omgevormd tot gehaakte knuffels

Alain Gree books boeken illustraties illustrations

Voor mij is er een nieuwe verzameling geboren! :-) 

xxx Jannie

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...